#MissLyckad

Icona Pop är en del av #MissLyckad

Modedesignern Ida Klamborn har tillsammans med Icona Pop designat en t-shirt – som ett statement för att vi alla är lyckade som vi är. Allt överskott skänks till Friends.

Jag är perfekt som jag är, jag är #MissLyckad

Putsade fasader, snäva ideal – och en ständig jakt på likes. Sociala medier får många att må dåligt. Det vill vi på Länsförsäkringar ändra på och har lanserat initiativet #MissLyckad.

Webbserie med Isa & Linnea och Jenny Klefbom

För att hjälpa lärare och föräldrar att prata om ämnet och stärka ungdomars självkänsla har vi tagit fram material som kan användas i klassrummet, likväl som vid köksbordet. Tillsammans med Isa Galvan och Linnea Holst, från podden Jakten på likes, har vi gjort en webbserie där de pratar med högstadieungdomar från Frölundaskolan om hur de använder sociala medier. Barn- och ungdomspsykologen Jenny Klefbom ger konkreta tips och råd på hur man kan bryta negativa tankemönster.